31-10-07

freewiel classic

 

freewiel-classic

 

De Classic

De robuuste en krachtige Classic brengt u geruisloos en zonder problemen overal naar toe. Met de grote wielen rijdt u net zo gemakkelijk in het winkelcentrum als in park of bos. U kunt er zelfs mee vooruit in bergachtig gebied, want stijgingen tot wel 30% zijn moeiteloos haalbaar voor de Classic. De comfortabele zitting en de zachte vering maken uw rijplezier compleet. Uw reis kan beginnen! kijk bij  http://www.freewiel.nl/

1.classic-scooter

1 liter car

 

Een wel speciaal voertuig van deze autofabrikant uit duitsland, de 1litre car rijdt op een liter per 100 km..

Hopelijk is die snel te verkrijgen in massaproduktie zodat de prijs ver beneden de hedendaagse brommobielen prijs daalt.

 

1litercar

 

aptera-car,--2.jpg

 

e.car-2seats-2.jpg

 

 

 

15:32 Gepost door webmaster in C. KLEINE AUTO'S | Permalink | Commentaren (2) | Tags: 1 liter car, kleine wagens, brommobieltje, vw

Piaggio, en de chinese leukerd, de Itri ecooter.


Een chinese vinding, rijdt op 4 wielen, en kan ter plaatse om zijn eigen as draaien, wel gemakkelijk om te parkeren, je kan er gewoon opzij invoegen.

itriecooter

 De Itri, Speciaal wagentje uit china.



 

Van het bekende Piaggio zijn er enkele nieuwigheden op de markt, zoals deze Calessino , naar een voorbeeld van de TukTuk, een leuke taxi voor rondritjes in de stad.

piaggio-calessino

Diesel 1 cilinder, Kw 6, cc 422, 4deurs, 4vitesse, 4 pers. Prijs Sept. 2007 +-9000€.



En de handigste , ook goedkoopste brommobiel op de markt met wereldfaam, de Ape 50 van Piaggio,

 

 

piaggio-ape-50

Een brommobiel die opvalt door zijn eigenzinnige vorm, een massa laadruimte voor de boodschappen,en een jarenlange bekende degelijkheid voor de helft van de prijs van andere brommobielen.

Motor Piaggio benzine 49cc, 1 cilinder, Prijs+- 4000 € + BTW.--Sep-2007--

De bovenbak kan gemakkelijk afgenomen worden zodat je een open laadbak krijgt, lekker meegenomen om uw tuinafval naar de containerplaats te brengen, of karwijen uit te voeren.

 

12-10-07

Vermeiren hand rolstoel

Rolstoelen en scooters Vermeiren.

Een gerenomeerd merk, die je veel in belgie kan vinden is Vermeiren, een lichte en stevige vouwrolstoel uit hun gamma is bijvoorbeeld de Eclips, maar er zijn nog veel andere modellen , aangepast aan alle noden van de verschillende gebruikers.

Ik heb hier een montage gemaakt van mijn eigen Vermeiren rolstoel, en zou graag deze verbinden met een juweeltje van een handbike, De Viper, die een rolstoel omtovert naar een leuke coole allesrijder, zonder uw  vertrouwde eigen rolstoel te verliezen, als dat lukt zal ik hier mijn bevindingen plaatsen.

vermeiren



11-10-07

Vortex en NuDrive Rolstoelhulpjes.

 

Vortex rolstoelhulp

vortex

De Rea® Vortex is een elektrische hulpaandrijving als toevoeging op uw handbewogen rolstoel. Bedien de hoepels en de Vortex voorziet uw rolstoel van extra aandrijving via twee onafhankelijke motoren.

 Hierdoor kunt u met uw handbewogen rolstoel eenvoudig grotere afstanden overbruggen

De hoepels bieden u controle en geven subtiel extra kracht van aandrijving nadat u de hoepels loslaat. U rijdt nog meters door nadat u gestopt bent met het aandrijven van de hoepels. Ook als hulp om te remmen kunt u de hoepels gebruiken. Beweeg de hoepels achterwaarts en u kunt bekrachtigd remmen! De wielen zijn eenvoudig afneembaar voor transport.

De lichte accu (2,3 kg) biedt een actieradius van ca. 15 km. Doordat de accu buiten de rolstoel wordt geplaatst is het mogelijk om een extra accu mee te nemen welke door de gebruiker zelf te vervangen is voor een echt lange rit!

Sterke mensen met schouderproblemen zullen het Vortex A systeem kiezen terwijl de mensen met een forsere beperking, die de rolstoel moeizaam handmatig kunnen aandrijven, het meest gebaat zijn bij het Vortex B systeem

zie voor mer : http://doclibrary.invacare.nl


 


De NuDrive,

 De superhulp voor uw eigen vertrouwde rolstoel.
Je kan nu, ook als even alleen bent de buitenlucht opzoeken, zonder hulp van anderen.

 

En uw handen blijven droog en netjes, want wie als rolstoelgebruiker heeft al niet in een vogel, of hondendrol gereden, of erger, die flijmige vuiligheid die sommige mensen uitspuwen, kauwgom, of auto olie gereden
geen probleem meer met de NuDrive.

De vlot op en af monterende hendels maken uw leven op slag aangenamer, ze sparen ook uw schouders en handen, want ze nemen meteen ook bijna de helft van de benodige kracht voor hun rekening.

nu drive129

 

De NuDrive, uw beste vriend in nood.
Verdelers voor de lage landen heb ik nog niet gevonden.




DE VIPER

De Viper electro power bike

the-viper-handbike-new

Een stoere verschijning is uw normale rolstoel met de handbike Viper erop aangesloten, nieks watjes, Cool en zelfs voor ruige baantjes en weggetjes, met een vleugje Harley saus.

De handbike past op bijna alle gewone rolstoelen, en is vlug aan en af te koppelen.

De Viper is uitgerust met : powered by the Heinzmann™ electronic hub which is renowned for its reliability and ruggedness.

The motor is 36V, 200W, 43Nm batterij/ There are two models, 8.5ah à £2,095 of  met accu van  13.5 ah. voor £2,295 (= 3.294 € )

The module contains the Ni-MH batteries, a very clever battery monitor

The Viper power cycle can be connected to most rigid wheelchairs via a docking system that is permanently mounted under the wheelchair.

It is lightweight, and adds approximately one kilogram to the weight of the chair. Once connected it takes only seconds to dock on.

The rear of the docking system is bolted to either the back axle or a bar going across the back of the chair.

The front is bolted to the bar underneath the front of the seat. Some chairs do not have this bar, Kuschall for example. In this case we tailor a bar to the chair, which is then bolted on using the existing holes

Cycle Weight:

12 kg
Battery weight:
5 kg
Battery Type: Saft 8.5ah Ni-MH / 13.5AH Ni-MH RPM: 176 Torque: 43 Nm Voltage: 36v Wattage: 200 Watt Amps: 25 A Range: 10 miles+/18-20 miles (depending on load and terrain) Performance: 10 mph / 16 kph

The VIPER offers performance on the flat and is powerful enough to ride the hills with ease.

Aircraft grade aluminium , State of the art electronics , Ni-MH batteries , Microprocessor controlled charger , Heavy duty cables and connectors,  V brakes , 20” wheel for fast acceleration , Cycle computer, bell, and drink bottle .

Voor Meer:

http://www.teamhybrid.co.uk/viper.htm

 



OpgepastEr is nog een gelijkaardig toestel op de markt, waar je best uw handen vanaf houdt, het internet staat vol van klachten over zowel de werking, motor, veiligheid en service van deze PDQ  trike.Als je op ebay een jonge  trike te koop ziet staan is het een PDQ, waarvan de gedupeerde koper het slachtoffer van geworden is. Zoek maar eens op google naar de PDQ Trike...Alblijven zou ik zo zeggen, en een betrouwbare trike kopen zoals hierboven, waar je dan wel veel positieve reacties kan van horen.
  PDQ-Trike



10-10-07

DE MORGAN

 

En dat er in de prehistorie ook al pareltjes werden gemaaakt kan je zie aan deze Morgan, Ik zo wel willen wisselen met mijn rolwagentje.

morgan

 

Gespot te Stenedorp op augustus 2007.

Morgan is de oudste puur Britse Famillie autoproducent sederd 1910. Het is een merk met een  respectabele staat van dienst, die overal repect afdwingt mede door het elders verloren gegane  vakmanschap en eerlijk handwerk bij de ontwikkeling en de bouw van zijn modellen.  De Engelse fabriek is gevestigd in Worcestershire malvern,

De eerste vierwieler die het bedrijf in  1936 maakte heette 4/4,  vier wielen en een 4 cilinder motor van Ford , daar Morgan nooit eigen motoren bouwde.  Datzelfde model wordt eigenlijk nog steeds gebouwd en is daarmee ook de langst geproduceerde auto ter wereld.

17:00 Gepost door webmaster in G. OLDTIMMERS | Permalink | Commentaren (2) | Tags: oldtimer, morgan, driewieler