08-08-07

Smart Fortwo

 

De nieuwste Fortwo  van Daimler Chrysler is een feit.

smart-fortwo

 

SMART For two
De nieuwe Smart 2007 is nog ruimer en rijdt merkbaar vlotter

Ondanks zijn kleine afmetingen heb je nooit een gevoel opgesloten te zitten in de Smart. Het interieur baadt in een zee van licht. Het zonnedak is nu van kunststof zodat je een helder interieur hebt, en meteen ook om  het totale gewicht terug te brengen.

Door de grotere wielbasis en de minder stugge ophanging rijdt de Fortwo een stuk comfortabeler.

Wanneer de wagen stilstaat en de rem volledig ingedrukt is, zal bij het loslaten van het rempedaal de wagen nog 0,7 seconden blijven naremmen. Dat vermijdt dat de wagen nog achteruitbolt bij vertrek op een helling, handig.

De nieuwe Smart is een halfautomaat, wat betekent dat de chauffeur zelf schakelt maar zonder een koppelpedaal. De bak reageert snel en bij het optrekken kan je heel wat krachtigere wagens de achterkant laten zien

De zuinige dieselversie 3,3 l., is een van de zeldzame wagens die weinig koolstofdioxide uitstoten. Met een CO2 emissie van 88 gram per km, een recordwaarde, krijgt het 0.8 dieseltje van 45 pk een taksvermindering van 15 procent op de aankoopprijs,onmiddellijk afgetrokken bij de aankoop.

Ook de benzineversies van 61 en 71 pk, genieten een belastingvermindering van drie procent.
In zijn basisuitvoering ( De coupé Base is voorzien van de 61 pk sterke 1,0-liter driecilinder.) Hij haalt 145 km/u en kost hij 8.976 euro. Met de 61 pk-motor heeft de Smart Fortwo weinig concurrenten.

 De cabrioversies hebben bovendien een elektrisch bedienbare kap met een verwarmbare glazen achterruit. Het volgende uitrustingsniveau is de Pure en die kost 9.495 euro.

Ook is het een geduchte concurent geworden van de brommobielen, en veelal beterkoop, die meteen ook  wel een 'echte' auto is waar je ook de snelweg mee opkan en er zijn mannetje meer dan behoorlijk staat. Op het vlak van de zuinigheid is de Smart een kampioen. Hij scoort ook zeer hoog op het vlak van de veiligheid.

01-08-07

Mega City Car

Ook al een kleien volwaardige auto, de Mega city

 

mega-city

 

De Mega City

De Mega E, rijd en lijkt op en traditionele auto, maar kan gewoon op een standaard elektrische stopcontact thuis, of het werk aangesloten worden om op te laden. 

Een gewone auto produceert tussen 4 à 5 ton CO2 per jaar, en deze wagens zero vervuiling, ook zijn er verschillende soorten belastingsvrijstellingen aan verbonden.

Dynasty

De Dynasty, een leuke wagen

 

dynasty

 

De Dynasty auto's, is er in een vijftal modellen.

Met de Electrische DYNASTY kom je 50 tot 60 km ver ,dus is deze wagen een echte stadsauto, met versie’s van 60 en 4O Km per uur

19:14 Gepost door webmaster in C. KLEINE AUTO'S | Permalink | Commentaren (1) | Tags: electric car, dynasty auto, miniauto, autogroen

Maranello

Brommobieltje stelt voor: 

De Maranello

maranello

Nog een kleine stadsauto, De Brommobiel Marabello

De Maranello

Met een Lengte van 264 , breedte 114 en hoogte van 167 is dit brommobieltje de ideale stadswagen, die ook nog aardig zijn mannetje staat voor de minder korte ritten.

Je kan ook kiezen voor een brommobiel met een elektro, diesel, of benzine motor, of een gecombineerde aandrijving van elektriciteit en benzine

Een mooi vormgegeven miniauto is het wel geworden , dit brommobieltje.

 Greeny

De G WIZ of GREENY

 

gwiz--greeny

 

De G wiz of greeny in Europa

Deze kleine stadsauto’s staan bekend als G-Wiz in het Verenigd Koninkrijk Hier spreken ze over de GREENY. van Indo-US Reva Electric Car Company Californië en maken gebruik van simpele loodzuuraccu’s. Met een topsnelheid van 72 km/u, een bereik van 48 - 80 km en een oplaadtijd van acht uren is het een perfecte auto voor stadsrijders. Door de kleine afmeting zijn ze heel gemakkelijk te parkeren, 2 volwassenen kunnen voorin, en klapstoelen voor twee kleine kinderen of bagage achteraan. De prijs, € 10.400.

 

18:36 Gepost door webmaster in C. KLEINE AUTO'S | Permalink | Commentaren (0) | Tags: stadswagentjes, greeny auto, kleine wagens